Aan het hoofd van de nieuwe Star Wars game staan twee vrouwen namelijk Amy Hennig als Creative Director en Jade Raymond als hoofd van een nieuwe studio die de game gaat ontwikkelen.

Jade Raymond die eerder bij Ubisoft Toronto werkte als managing director en executive producer bij een aantal Ubisoft’s projecten opent haar nieuwe studio in Montreal om daar te werken aan Amy Henni’s Star Wars game. Naast haar eigen studio zal ze gaan samen werken met het BioWare team, dit poste ze op de officiële site van EA.

“I’m a huge fan of the games that have come out of Visceral and I feel honored to be working with such a talented team led by studio GM Scott Probst,” aldus Raymond. “I’ve also known Amy for years and have admired her work on the Uncharted games! I’m thrilled that the first big project that we will work on in Montreal will have Amy as Creative Director. An opportunity to work with her and the Visceral team, and to play in the Star Wars universe, is once-in-a-lifetime stuff.”

Het is hartstikke leuk om te zien dat zo’n grote game twee vrouwen heeft die zo’n grote rol hebben bij de ontwikkeling van deze game. Hennig heeft al eerder zichzelf als creative director bewezen met de Uncharted serie voor Naughty Dog en is nu dus voor Electronic Arts bezig met de nieuwe Star Wars game. Raymond is in de game industrie begonnen als programmeur voor Sony. Hierna zette ze de stap naar Electronic Arts en later bij Ubisoft Montreal als producer en hielp ze mee bij het opzetten van de Ubisoft Toronto Studio. Deze twee dames hebben dus flink wat ervaring in de game industrie en blijven een onuitputtelijke enthousiasme houden voor de game industrie. Dat blijkt ook wel uit de woorden van Raymond.

“There is no recipe for what a game should be and the only limit is the team’s imagination,” aldus Raymond. “The endless possibilities, the talented people I get to work with and the passion that gamers add to make each game their own is what motivates me. Everyone in this industry has a motive, an idea they want to bring to life, a new idea they’d like to see in a game. It’s what’s so great about this industry. And it’s what I want to get back to.”

“I love change and challenge, and the time is right to try something entirely new.”

Toch houdt het bij Raymond hier niet bij op. Natuurlijk is een nieuwe uitdaging leuk maar ze blijft ook zelf een gamer. Ze geeft zelf aan dat ze dankzij de laatste Battlefield en Dragon Age games heeft ervaren als speler wat je met de Frostbite engine kan doen. Ze kijkt dan ook erg uit naar de toekomst en begrijpt dat er een heel andere manier van gamen voor de deur staat mede dankzij VR brillen.

Ik kan alleen maar zeggen Girlpower van beide dames en super gaaf om dit soort powervrouwen te zien groeien in de game-industrie. Zelf geeft ze bescheiden het volgende aan.

“I guess there’s a lot of stuff I’m pretty interested in.”

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.