Na een tijdje even geen Shadow of Mordor te hebben gespeeld, is het weer flink wennen en buffelen met de nieuwe DLC, Shadow of Mordor: The Lord of the Hunt.
Daar zijn we weer! Terug in Mordor en niemand minder dan Torvin de dwerg die me staat op te wachten. Meteen raak ik weer enthousiast van de hoeveelheid details binnen de game. Wat zijn de graphics toch belachelijk goed gedaan! Torvin neemt mij mee op jacht naar een Caragath om ervoor te zorgen dat jij deze voortaan deze als Mount kan gebruiken.
Wanneer Torvin en jij, als flink bebaarde Talion, op jacht gaan zal je merken dat dit je de eerste keer goed af gaat. Het lijkt erop dat de komende missies appeltje eitje gaan zijn. Dit keer beloof ik mezelf niet in die val te laten lopen en bereid me alvast voor op het betere buttonsmash werk. Ik moet dus een Caragath temmen en dit gaat vrij makkelijk. Super vet vanaf nu kan ik dus vliegensvlug door Mordor rennen op een gruwelijk monster. Het toffe is dat mijn Swift, oke toegegeven niet echt een vos maar wel zo snel, ook voor me vecht.
Wanneer je die eerste introductie missie hebt gedaan verschijnen er op je map missies van Torvin. Deze missies starten met een dialoog met de dwerg waardoor je een nieuwe vaardigheid leert en je deze meteen kan uitoefenen tijdens de missie. De eerste missie lukt me verrassend goed en verdorie het geeft me stiekem toch hoop dat ik deze DLC met minder vloeken kan spelen dan de eerdere missies van Shadow of Mordor zelf. Helaas voor mijn bloeddruk en de tere oortjes van de huisdiertjes is die hoop meteen bij de tweede missie alweer verloren gegaan. Ik moet een stel Ghûl’s neerhalen en dat gaat me een stuk minder goed af. Hierna volgen er ook nog een aantal Beastmaster Warchief’s die me flink laten zweten van angst en bedrijvigheid op de controller. De Beastmaster Warchiefs, zijn geen normale Warchief’s maar Uruk’s die zitten op een net zo’n gevaarlijk beest als jij en weten deze ook echt goed te gebruiken. Dit zorgt ervoor dat ze heftige tegenstanders zijn. Soms kan het ook meevallen, het is me een keer gelukt om zo’n Beastmaster Warchief te verslaan door een stealth kill met mijn monster samen. Was it luck? Maybe, maar ik voelde me er niet minder blij om zeker omdat ik de missie ervoor wel 4 keer overnieuw moest doen.
Met deze DLC krijg je dus een aantal nieuwe uitdagende missies. De game heeft echt niet voor niets zoveel prijzen gewonnen en het Nemesis systeem is ook hierin weer goed uitgewerkt. Nu lijkt het weer of het een kwestie van tranen met tuiten spelen is maar geloof me het is niet alleen vloeken en schelden. Jij krijgt uiteraard ook hulp en extra middelen om ervoor te zorgen dat jij korte metten maakt met deze lelijke vijanden. Door de lessen van Torvin heb ik ook wat trucjes geleerd in het temmen en gebruiken van beesten. Naast rond rennen en vechten vanaf mijn Caragath, die bijt, kan ik ook op een Wretched Graug rijden, die het leuk vind om de vijanden onder te kotsen met een gif en kan je een legertje Ghûl’s oproepen om voor je te vechten nadat je deze gemerkt hebt. Vergeet ook niet je nieuwe Runes te gebruiken en daarmee je beestjes te upgraden en ze zo onverslaanbaar maken.
Conclusie:
Shadow of Mordor: Lord of the Hunt zorgt ervoor dat je weer op een andere manier kan vechten binnen de game. Er zijn een aantal nieuwe Runes, achievements en diertjes bijgekomen en Talion heeft een spontane baardgroei ondergaan met daarbij een nieuwe outfit. Ondertussen kom je ook meer te weten over Torvin de dwerg. Naast de hoofdmissies zijn er ook een aantal losse uitdagingen waarmee je nieuwe voorwerpen kan verzamelen en vaardigheden kan oefenen. Kortom het is een leuke uitdagende DLC die je er weer aan herinnert waarom deze game ook alweer zo leuk en frustrerend tegelijk kan zijn.
Sam’s Score:
Gameplay: 8,5/10
Fun: 8/10
Levensduur: 7,5/10
Graphics: 9/10
Originaliteit: 8,5/10
Totaalscore volgens reviewer: 8,3