Alex Hutchinson, de Creative Director van de game heeft op de Game Developers Conference meer informatie gegeven over Assassin’s Creed III.

  • Het verhaal van dit derde deel strekt zich over meer dan dertig jaar, waarbij het begint voor de revolutie en erna eindigt.
  • Volgens Ubisoft hadden de laatste drie games te kampen met een verminderde duidelijkheid en toegankelijkheid. Het was lastig om een duidelijke lijn vast te houden wanneer je dit uitstrekt over meerdere titels, zo was het lastig te begrijpen waarom je in een tweede game dingen verloor die je ervoor reeds vergaard had. De ontwikkelaar wil hier lering uit trekken voor Assassin’s Creed III.
  • Er wordt ons een belofte gedaan: ‘Binnen dertig seconden nadat je het spel in je disc hebt gedaan kun je iemand vermoorden.’ De uitspraak wordt gedaan omdat de voorgaande Assassin’s Creed titels lange games waren, waarbij het de uitdaging was om gamers zo snel mogelijk in het geheel te betrekken. Met een moord moet dit blijkbaar gaan lukken.
  • Eén van de doelen voor de nieuwe held en een nieuw verhaal is het aantrekken van nieuwe gamers.
  • Hoewel de mindere nadruk op steden een verandering is voor de serie vangen ze dit op met het bijwonen van historische gebeurtenissen en overleving in het wild. Uiteraard zijn er hierbij minder epische gebouwen om te beklimmen, echter belooft Ubisoft ons dat er genoeg kerken zijn om dit op te vangen. Het doel is dan ook anders: het draait niet om het beklimmen van een historische plek, maar het bezoeken van een historisch evenement. Een voorbeeld is in Valley Forge aanwezig zijn wanneer George Washington hier gestationeerd zit.
  • De nieuwe held is comfortabel in het wild, net zoals de vorige comfortabel waren in de steden. Eén van de elementen waar je aan onderworpen zult worden zijn de strenge winters, waarvoor ze een geheel nieuw sneeuwsysteem hebben gebouwd.
  • De Amerikaanse revolutie is volgens Ubisoft niet alleen spannend, maar ook relevant voor een hedendaags publiek. Het concept waarbij je een natie helpt in hun gevecht voor vrijheid is een oer-verlangen voor vele verschillende mensen. Het gaat hierbij niet alleen om het Amerikaanse belang, ook de rest van de wereld heeft ermee te maken gehad.
  • Spelers zullen enthousiast raken om Ben Franklin en George Washington te ontmoeten, net zoals gamers dit waren over Leonardo da Vinci in Assassin’s Creed 2. Het zijn mythologische karakters in de geschiedenis van het land en de geschiedenis van de Westerse civilisatie.
  • Ubisoft ziet het universum van dit derde deel als een tweetal fantasieën: de ene waar je als Assassin in loopt, de tweede waarin je de virtuele tijdstoerist uithangt. Het doel van het team is om de mechaniek van beide elementen tot één geheel te maken.

Het volledige verhaal kun je hier vinden (Engels). Nederlandse vertaling, Gamed.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.