Vandaag hebben Ubisoft en Copyright Promotions Licensing Group (CPLG) aangekondigd dat ze gaan samenwerken, waarbij CPLG de Europese licenties zal gaan vertegenwoordigen van een drietal games: Just Dance, Raving Rabbids en Laura’s Passie.
CPLG is een van de leiders in entertainment en sport licenties wereldwijd, met kantoren in Amerika en verschillende landen in Azië en Europa.
Just Dance, lancering 2009, is op dit moment de nummer 1 dansgame ter wereld en is nu in totaal al meer dan 12 miljoen keer verkocht. Just Dance is onwijs populair om meerdere redenen. Je kunt vrienden en familie uitdagen en daarnaast heeft dansen tegenwoordig weer aan populariteit gewonnen, mede door Zumba. CPLG zal het merk Just Dance uitbreiden met categorieën als kleding, accessoires en fitness.
Ik denk dat er weinig meer uitgelegd hoeft te worden over Raving Rabbids, iedereen heeft die vreemde en drukke beestjes vast wel ergens voorbij zien komen in de reclames van Coca-Cola of Renault. Ook met dit ‘merk’ gaat CPLG aan de slag, ze zullen het uitbreiden naar nieuwe markten en producten.
Laura’s Passie zal in tegenstelling tot de Rabbids wellicht niet iedereen wat zeggen. Deze game is gericht op jonge meisjes en biedt hen een droombaan als dierenarts, detective of mode-ontwerpster. Misschien dat niet iedereen het kent, toch is Laura’s Passie (Imagine) het grootste Nintendo DS merk gemaakt door een onafhankelijke uitgever en heeft gemiddeld 50% van de meiden met een DS minimaal een Laura’s Passie game in haar bezit. Laura’s Passie zal als merk blijven groeien door de lancering van een nieuwe virtuele wereld: Imagine Town. CPLG zal op zoek gaan naar een aanvullend programma voor de positie van Laura’s Passie als lifestyle merk voor jonge meiden.